Könyvajánló

  • Hogyan táplálkozzunk egészségesen, de mégis hétköznapi egyszerűséggel?
  • Miért sikertelen az ezidáig alkalmazott fogyókúrás módszerek többsége, ami visszahízással végződik?
  • Hogyan élhetünk 40 felett is teljes és sugárzó életet?
  • Hogyan nyerhetjük vissza formáinkat szülés után?
  • Hogyan siethet a lélek a test segítségére, és viszont?
További részletek
Megrendelhető: 2000ft + postaköltség
dlugosi@t-online.hu

Egészséges táplálkozás


Egészséges táplálkozás
  1. aranyszabály:
    • Étkezzünk rendszeresen - programozzuk át szervezetünket!
      Testünk egy malom működéséhez hasonlítható: betöltjük a gabonát, a gép dolgozik, a gabona egy részéből értékes tápanyag lesz, a maradékból hulladék. Tehát, ha nem látjuk el folyamatosan gabonával a gépet, nem fog működni a másik két funkció sem! Ez optimális esetben naponta ötszöri - de legalább három - étkezést jelent. Ha a "gabona?" minősége megfelelő, szervezetünk folyamatos égető üzemmódra kapcsol, beindul a körforgás, egész nap lesz energiánk, nem kell a fölösleget zsírként raktároznunk - hiszen jön az utánpótlás -, és napjaink népbetegsége, a székrekedés is önműködően megszűnik, nem kell az emésztőrendszerünket hashajtókkal pusztítanunk. Sokan felkiáltanak most: kinek van erre ideje!? De egyszerűen megoldható mindez! Mindig vigyünk magunkkal gyümölcsöt, vagy egy joghurtot, esetleg szendvicset. Egy- két hétig figyelnünk kell erre, azután már kéri a szervezetünk.
  2. aranyszabály:
    • Vegyük figyelembe genetikai adottságainkat!
      Természetesen nem vagyunk egyformák! Ezért - bár irányadó elvek vannak - mindenkinek saját magának kell kikísérletezi a számára legmegfelelőbb étrendet! Hiába egészséges a nyers káposzta, ha valakinek gyomorgörcsöt és puffadást okoz: akkor ő ne egye. Nincs mindenkire egyformán érvényes univerzális szabály. Ezért kellő rugalmassággal kell minden szabályt alkalmazni. Az anyagcsere típusa szerint sem vagyunk egyformák. Vannak gyorségetők: ők minden táplálékot azonnal energiává alakítanak. Ők a szerencsések, rájuk mondják, hogy "nagyapám minden nap megevett egy oldalszalonnát, megivott két liter bort és elszívott 2 csomag mezítlábas Kossuthot, mégis, 90 éves korában is hajkurászta a szomszéd Bözsi nénit!" Hát igen, ilyen is van. De a többség az vagy "raktároz" és jön az elhízás, vagy a szervezet megbosszulja a rossz bánásmódot és különféle betegségekkel jelez. Márpedig az átlagéletkor kitolódásával 30 éves korunk után még 40-50 év állhat előttünk, pazarlás lenne ezt betegségektől szenvedve, rossz közérzettel eltölteni! Megoldás: étkezési szokásaink kialakításánál - megváltoztatásánál - vegyük figyelembe genetikai adottságainkat is!
  3. aranyszabály:
    • Étkezzünk puritánabbul!
      A bőséges kínálat sokszor túlzásokhoz vezet. Túl sokféle ételt eszünk egyszerre össze-vissza. Tehermentesítsük szervezetünket : salátát, gyümölcsöt együnk éhgyomorra, egy étkezéskor ne együnk öt- hat fajta ételt egyszerre! Könnyebb lesz az emésztésünk, ha egyszerűbben étkezünk.
Készítette: JHPmultimedia