Könyvajánló

  • Hogyan táplálkozzunk egészségesen, de mégis hétköznapi egyszerűséggel?
  • Miért sikertelen az ezidáig alkalmazott fogyókúrás módszerek többsége, ami visszahízással végződik?
  • Hogyan élhetünk 40 felett is teljes és sugárzó életet?
  • Hogyan nyerhetjük vissza formáinkat szülés után?
  • Hogyan siethet a lélek a test segítségére, és viszont?
További részletek
Megrendelhető: 2000ft + postaköltség
dlugosi@t-online.hu

Publikációk


Publikációk

Dagi gyerek - dagi felnőtt

Gyakran halljuk manapság, hogy génjeinket okoljuk fölös kilóink miatt:
tény, hogy a hízásra való hajlam öröklődhet, mint ahogy az is, hogy hízásnál genetikailag kódolt az, hogy hova hízunk leginkább.

Két fő típust különböztetünk meg:

  1. az alma típusú elhízást: ők főleg derékra és hasra híznak. Ez a típus több kockázati tényezőnek van kitéve, mert ebben az esetben a hasüregben, a belső szervek között is több zsír halmozódik fel. Ezáltal nő a magas vérnyomás, magas koleszterinszint, érelmeszesedés, infarktus, 2-es típusú cukorbetegség valószínűsége.
  2. és a körte típusú elhízást: ők elsősorban a comb- fenék területre híznak, míg derekuk és felsőtestük viszonylag karcsú marad. Ez komoly veszélyt az egészségre nem jelent, "csak esztétikai, közérzeti problémát, ami a súlytöbblettel jár.

Ahhoz viszont, hogy a túlzott kalória bevitelre hízással válaszol a szervezet, még nem kellenek különleges örökletes tényezők: a tartalékolás a szervezet természetes reakciója a többlet táplálékra. Hiszen, míg a vadon élő szarvas vagy tigris nem túlsúlyos, addig a házi macskát, kutyát, disznót meg tudjuk hízlalni.

Tehát, ez azt mutatja - akárcsak az ember nomád körülmények között -, hogy természetes táplálékok és természetes testmozgás mellett sem az állatok, sem az emberek között nincsenek genetikai okok miatt túlsúlyos egyedek! Hiszen ez az állatvilágban egyenesen a túlélést veszélyeztetné! Az állatok és az emberek is minden esetben kizárólag a nem megfelelő mennyiségű és minőségű táplálék, és a kevés testmozgás miatt híznak el.

Rossz étkezési szokások:

A kisgyerek egyrészt azt eszi, amit kap, másrészt azt tanulja meg, amit lát. Tehát ha hízlaló, finomított cukorral, liszttel készült, zsíros, hízlaló, valódi, értékes tápanyagokban és rostban szegény élelmiszereket kap – pl. csipszek, fehér kenyér, cukrászsütemény, hasábburgonya, édességek, cukros üdítők -, akkor ezt fogja megszokni. Ezek olyannyira magas kalóriatartalmú ételek, hogy a gyomor telítődése nem áll arányban a kalóriatartalommal. Ha emellett még étellel jutalmazunk, vigasztalunk és szórakoztatunk egy gyereket, akkor ő ebből azt tanulja meg, hogy az élet minden területére megoldást jelent az evés: öröm, bánat, magány, unalom, feszültség, stb.

Az étkezési szokásokon viszont olyannyira nehéz változtatni, hogy bármit szívesebben elhisz egy túlsúlyos – gének, hormonok, pajzsmirigy, stb – minthogy szembe kelljen néznie azzal a ténnyel, hogy túl sokat eszik. Ezért jelent biztos sikert bármilyen fogyasztó tabletta, turmixpor, krém, vákuum vagy tekercselés a forgalmazónak, mert a legtöbben külső, pénzért vehető eszköztől várják a megoldást. Hiszen következetesen megváltoztatni az étrendet és rendszeresen mozogni – mégpedig mindezt egy életen át - nagyon is fárasztó dolog.

A zsírsejtek száma gyerekkorban alakul ki

Mivel a zsírsejtek száma kisgyerekkorban alakul ki, ezért jóval nehezebb dolguk van azoknak, akik gyerekkorukban jó sokat fölhalmoztak belőle. Felnőtt korban fogyáskor kiürülnek a zsírsejtek, hízáskor pedig feltöltődnek. Ez is egy fontos tényező a narancsbőr kialakulásában.

Még egy falatot a papa kedvéért...

Amerikai kutatók megállapították, hogy a csecsemők kb. 10 hónapos, 1 éves korukig a szükségletüknek megfelelően esznek. Ezután azonban egy jelentős részük elkezd 10-15 %-al többet enni a kelleténél. Ennek az az oka, hogy a rossz étkezési szokások, és a túletetés hatására kezdik elnyomni az agy természetes éhség-jóllakottság jelzéseit, és akkor is esznek, ha nem éhesek, és akkor sem hagyják abba, ha már jóllaktak.

Reklámok

Mindehhez társul a reklámok negatív hatása, ahol ahhoz, hogy vásárlásra ösztönözzék a szülőket, rendszeresen túlsúlyos babákat szerepeltetnek, hamis mintát közvetítve ezáltal.

Másik tény, hogy a reklámok 60% éppen a gyerekeket célozza meg, egészségtelen, finomított élelmiszereket kínálva étvágygerjesztő színes csomagolásban, sőt gyakran megtévesztő módon egészségesként feltüntetve azt!

Mindebből azt a következtetést vonhatjuk le, hogy bár léteznek örökletes tényezők, következetes és kitartó életmód- átalakítással mindenki lefogyhat. Gyerekeink étkezési szokásainak kialakítása pedig nagy mértékben rajtunk múlik: azon, hogy mit teszünk eléjük, és hogy mit látnak tőlünk. Hiszen a legjobb tanítás a személyes példa.

Készítette: JHPmultimedia